Logbook

Dusan i ja smo se upoznali pre deset godina preko emaila, kada je zeleo da uradi koreografiju na moj komad Panonnia Boundless.  Ispostavilo se da oboje zivimo u Njujorku, sreli smo se i otkrili da nam se licnosti i stvaranje nadopunjuju, da nas uzajamno inspirise rad i nacin razmisljanja onog drugog.  Tako je pocelo prijateljstvo i zajednicko stvaranje koje kulminira ovim programom.  Dusan Tynek Dance Theater je za mene stvorio okruzenje koje me cesto podseti na istorijske uzore, Diaghileva i njegov Ballets Russes, kao i umetnike okupljene oko Black Mountain Collegea, koji su predvodjeni Merce Cunninghamom i Johnom Cageom ziveli i stvarali kroz svoja prijateljstva.

Trilogija se sastoji od komada od kojih su prvi (Transparent Walls) i treci (Portals) nastali kao nezavisne muzicke kompozicije, namenjene za koncertno izvodjenje.  Dusan ih je cuo i na njih napravio koreografije.  Posle fantasticnog prijema publike i kritike, kao i poziva da novu koreografiju razvije u studiju kod Baryshnikova, Dusan me je pitao da napisem muziku koja bi tematski i dramaturski zaokruzila celovecernji program.  Tako je nastao Loogbok (Brodski dnevnik) sa Odisejem i Penelopom u obrisima, podrzavajuci celokupnu tematiku Trilogije baziranu na arhetipovima odnosa - grupe ili pojedinca prema Drugom, i po Buberovom i po Saidovom znacenju. 

Za razliku od Transparent Walls i Portals, Logbook je komad specificno napisan za ples.  Igraci se krecu po mrezi definisanih slojeva pulsa, a atmosfera podrzava scenski prikaz tako sto konkretni zvukovi (talasa, zrikavaca, zvona sa pasnjaka, morzeovog koda) bljesnu kao znacenja, iako ni sam muzicki komad, a ni koreografija nemaju narativ.  Tekst koji izgovaraju moji prijatelji Tamara Scepanovic i Petar Avramov su fragmenti iz neobjavljanih pesama Ozrena Prohica, Odisejeva Pjesma i Penelopina Pjesan.

Posebno sam srecna sto Logbook ima svoju praizvedbu pred publikom u Srbiji i zahvaljujem se Srpskom narodnom pozoristu u Novom Sadu, Beogradskom dramskom pozoristu, Narodnom pozoristu Sombor i somborskom Kulturnom centru sto su pomogli da se ostvari gostovanje Dusan Tynek Dance Theater u nasoj zemlji.

 

On the photo:

SAMUEL SWANTON ALEXANDRA BERGER

Logbook 2013